Thailand deel 2, Indonesie - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Koen Uytdewilligen - WaarBenJij.nu Thailand deel 2, Indonesie - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Koen Uytdewilligen - WaarBenJij.nu

Thailand deel 2, Indonesie

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

12 November 2013 | Indonesië, Kuta

Daar ben ik weer,

Waar was ik gebleven? Thailand chiang mai. Leuke stad waar we een 2 daagse jungletrip hebben gedaan. We sliepen in het midden van de jungle bij een familie die een eigen taal sprak (anders dan Thais) zonder warm water, elektriciteit of wat dan ook! Mooie ervaring maar 1 nacht was genoeg. Verder wat gefeest en doorgegaan naar het plaatsje Pai, ten noordwesten van chiang mai. Het is echt een hippiestadje waar alles zeer relaxed gaat en soms wat te relaxed. We hebben op een scooter de omgeving gezien en naar een hotspring geweest. Vervolgens zijn we naar de eilanden gegaan ik het zuiden. We begonnen in koh pangan waar de bekende fullmoon party is. De eerste avond hebben we rustig wat gedronken aan de beachbar. De volgende dagen poolparty, jungleparty en de fullmoon party! Allemaal zeer leuke ervaringen erg gezellig. Dit was dus echt het feestgedeelte van de trip.

Daarna zijn we naar koh lanta gegaan. Dit was erg rustig omdat het in Thailand laagseizoen was. Vooral op de meest toeristische plaatsen was het het drukste. We zijn daar 2 nachten gebleven en vervolgens onze reis voortgezet richting koh phi phi. Een mooi eiland met elke avond beachpartys en vuurshows. Na een aantal dagen zijn we naar phuket vertrokken wat ook gelijk onze eindbestemming in Thailand was. Phuket is een rare stad vol met, laten we het netjes zeggen, prostituees. En met vol bedoel ik totaal vol. Mooie ervaring :)! Vervolgens hebben we Danny's verjaardag gevierd en hopelijke heeft hij de kostbare herinneringen nog.

Daarna heb ik Danny uitgezwaaid met tranen in mijn ogen en heb ik mijn reis voortgezet richting Jakarta, indonesie. Jakarta is ongeveer hetzelfde als Bangkok dus ik ben daar zeer kort verbleven en doorgegaan naar Bandung. Daar was ik een attractie voor de lokale bevolking. Ik ben 30 keer per dag op de foto gegaan met kinderen, jonge meiden, jongens en oude mensen. Ze vroegen of ik fotomodel, profvoetballer, of acteur was! Ik moest ze teleurstellen. Het kon de pret in de grote winkelcentra echter niet drukken en ik voelde me letterlijk de lange jan uit de Efteling met toeristen om me heen. Terwijl ik toch de toerist ben zou je zeggen. Ik heb een Indonesische jongen ontmoet die mij op zijn motor en de motor van zijn broer de omgeving heeft laten zien. Na een korte uitleg over de motor gingen we rijden. Mijn vraag was of het oke was dat ik met die motor op stap ging. Maar zijn broer was agent en die vond het prima. Gelukkig op de niet al te drukke wegen gereden want het is daar soms gevaarlijk. Maar ik ben er nog en ben erg blij ik dat ik heel veel mooie plekken heb gezien.

Daarna ben ik verder gegaan naar yogjakarta. Echt de beste plaats van Java voor backpackers. Gezellig, relaxed, cultuur en sfeer. Ik heb daar een paar mensen ontmoet en we besloten om de bekende tempel (borobodur) te bezoeken. Scooters gehuurd en ik begrijp nu eindelijk wat over de boeddhabeelden en betekenissen. Erg leuk. Vervolgens naar een vulkaan gegaan en daar waren wij blanken weer een attractie voor schoolreisjes. Ik heb een aantal keer mijn pet op de grond gelegd maar er werd geen geld ingedaan :). Wij zijn in hun ogen immers de rijkste mensen op aarde.

Vervolgens besloten om de grote concurrent (in ontwikkeling) van het eiland Bali te bezoeken. Karimun jawa! Dit moet in de komende jaren het tweede Bali gaan worden. Het ligt in het noorden van Java op zo'n 80 km van de kust. We hadden de highspeed Ferry die ons in 2 uur daarheen bracht. De boot was vol en ik heb nog nooit zo'n reis meegemaakt. Zieke mensen en de bagage vloog uit de rekken. De golven waar we dwars overheen gingen deed de boot telkens bijna kapseizen. Aparte ervaring. Het eiland was heel mooi en we hebben een trip gedaan naar verschillende eilandjes om Karimun jawa waar we konden snorkelen en verse vis konden eten. Het eiland is in ontwikkeling. Ze zijn druk bezig met het bouwen van een haven, hotels en wegen.

Na deze trip ben ik verder gegaan naar solo (Surakarta). Hier was weinig te doen voor toeristen en ik was weer een attractie. Nu ben ik op Bali. Ik ben nu in kuta, het meest toeristische deel van het eiland met veel surfers en feestgangers uit australie. Ik ga hier de komende dagen wat surfen en snorkelen. Daarna wil ik naar het noorden van het eiland gaan om vervolgens weer terug te keren naar het zuiden omdat vanuit daar m'n vlucht weer gaat richting Nieuw Zeeland!

Tot snel weer en een goede, niet rasitische Sinterklaasavond gewenst!!!

Groetjes x mister Koen

  • 12 November 2013 - 11:49

    Milou:

    Klinkt allemaal geweldig. Vermoeiend leven momenteel zeg;).

    Heel veel plezier in Bali dat zal wel prachtig zijn!
    Zoek even een mooie schelp daar!

    Succes en geniet er van!

    Kusss

  • 12 November 2013 - 12:45

    Mike:

    Leuk om te lezen allemaal weer, relaxte foto's ook.
    Maar wie had dat verwacht dat koentje nog gaat motorrijden!! chapeau!!

    Geniet er van vent.

    kusje

  • 13 November 2013 - 07:33

    Tineke:

    He koen wat een verhaal! Je maakt heel wat leuke en spannende dingen mee.
    Helemaal leuk om dat allemaal te lezen, als je weer thuis bent mag je me je Boedha kennis bijbrengen ben benieuwd.
    Wens je nog veel plezier,en geniet ervan.

  • 18 November 2013 - 11:13

    Tante Carla:

    Hoi Koen,

    Met veel plezier je reisverslag gelezen.
    Wat een totaal andere cultuur !
    Als je weer terug bent maar een uitgever zoeken die jouw ervaringen wilt uitgeven ?

    Met ons alles goed.
    Korte dagen met mist en regen.
    Bomen nog in prachtige herfsttooi.
    Sint is weer in het land, met zwarte Pieten zonder oorringen, want dat mag niet meer.

    Veel groeten van Oom Geert en Tante Carla.

  • 18 November 2013 - 20:51

    Marlies En Ruud:

    Hoi Koen,
    We zien en lezen dat het goed met je gaat. Zo te zien voldoende afwisseling en plezier.
    Mooi om te zien hoe snel je contact hebt met leeftijdsgenoten, mooie ervaring.
    Geniet ervan!
    Groetjes Marlies & Ruud

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Koen

Actief sinds 25 Sept. 2013
Verslag gelezen: 469
Totaal aantal bezoekers 6473

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2013 - 30 Maart 2014

Backpacken

Landen bezocht: