Thailand deel 1 volledig - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Koen Uytdewilligen - WaarBenJij.nu Thailand deel 1 volledig - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Koen Uytdewilligen - WaarBenJij.nu

Thailand deel 1 volledig

Door: Koen

Blijf op de hoogte en volg Koen

07 Oktober 2013 | Thailand, Chiang Mai

Hallo allemaal!

Na een paar mislukte pogingen probeer ik nogmaals het hele verslag te uploaden.

Hier m'n eerste berichtje vanuit Thailand. Na een lange vlucht aangekomen in Bangkok moesten Danny en ik gelijk wennen aan de snelheid van het verkeer en de manier waar op taxichauffeurs en tuktuks een driebaansweg met 5 of 6 voertuigen naast elkaar benutten! Lijnen staan er wel maar het heeft weinig effect. Het verkeer gaat aardig snel dus dat was ff billenknijpen! Het went snel want na een dag wil je zelf dat de chauffeurs iets harder rijden! Als we in Nederland zo zouden rijden dan kwam iedereen nog chagarijniger thuis dan dat nu al het geval isGezichtje met knipoog Hier maken ze zich er niet druk om! Ik zelf stond er van te kijken dat er heel weinig ongelukken gebeuren! Daarnaast was het weer erg wennen door de warmte in combinatie met de hoge luchtvochtigheid.

Bangkok is een redelijk vieze stad (behalve overheidsinstellingen luchthavens e.d) met overal eettentjes met zeer veel verschil in kwaliteit! Het meeste zouden wij nooit aanraken en vaak hadden we aan de geur al genoeg. Een zwakke maag is hier niet fijn om te hebben! Gelukkig heb ik niks te klagen! We hebben wat tempels gezien (wel erg commercieel) en gefeest in de uitgaansstraat! Allemaal heel anders dan in NL Maar wel leuk om mee te maken!

Daarna was het plan om met de nachttrein naar een stad in het noorden te gaan (Chiangmai). Er gebeurden de laatste tijd zoveel ongelukken met die trein doordat het spoor in slechte staat verkeerde dat ze zelfs hier dachten: oke we moeten er nu maar iets aan doen. De trein zal een maand niet rijden. we besloten een goedkope vlucht te nemen! In minder dan een uur waren we in Chiangmai. Deze stad is veel rustiger dan Bangkok en hier is het leven ook wat aangenamer en minder gehaast. We gaan een 2-3 daagse trekking doen in de jungle. Inmiddels ben ik een (door mijn vrienden) een aardig geoefende boomklimmer dus dat komt wel goed! Daarnaast kan ik ook nog wat kan fietsenLachebekje met lachende ogen! Ik wil in het voorjaar natuurlijk wel die jongens uit Roosendaal, Breda en Ossendrecht er af rijden!

We willen hier nog een stadje bezoeken en onze reis vervolgen richting het zuiden van het land waar we wat eilandjes aan willen doen en genieten van de witte stranden, palmbomen en een drankje! Kortom, het gaat hier prima!

Ik laat snel weer wat van me horen!

Groetjes koen

• 07 Oktober 2013 - 16:27

Wim:

Het is erg leuk daar zo te horen! Veel plezier! En wat betreft het fietsen....dream on! ;)

• 07 Oktober 2013 - 19:55

Peggy:

Fijn dat jullie het naar je zin hebben! Veel plezier met de trekking!en zet er af en toe ook een fotootje op ;)

• 07 Oktober 2013 - 20:10

Corinne:

Klinkt goed, Koen! Veel plezier verder! Groetjes van ons! Ook aan Danny, die heeft bij Giel veel indruk gemaakt. Iedere keer wordt ook Danny erbij genoemd als we het over jou hebben!

• 07 Oktober 2013 - 20:46

Milou:

Hey, zo te horen valt er veel te beleven daar! Vergeet jezelf niet te zekere tijdens die jungle tocht aan Danny ofzo haha!
    Geef inderdaad is wat foto's door! Geniet er van op die tocht! Groetjes aan Danny! Hopelijk heeft hij het ook naar zijn zin!
    Kuss

• 09 Oktober 2013 - 19:03

Cees En Mariëlla:

Hoi Koen,
    Leuk je eerste verslag en dit is nog maar het begin. Je gaat daar nog veel beleven. Ook door de jungle lijkt me gaaf, maar daar kun je met je fiets niet door komen.

• 10 Oktober 2013 - 09:57

Anoniempje:

Ik heb je waarbenjij.nu moeten achterhalen met een prijsvraag onder je vriendengroep op whatsapp. Wat dacht je: Ik nodig [Naam invullen] lekker niet uit in de mailingslijst, aan die [Gast/Meid] heb je toch niks? Naja dat laatste klopt natuurlijk ook wel ;) Maar ik heb je toch gevonden!

Het klinkt alsof je het goed naar je zin hebt. Lekker hoor. Ik hoor alleen vrij weinig over de ladyboykes? Je bewaart de intieme verhalen natuurlijk voor thuiskomst..

Over dat eraf fietsen van Ruben/Rick/Michel/Wim. Dat gaat natuurlijk nooit gebeuren. Al deze jongens hebben reeds een Tacx aangeschaft en hebben een Spartaans trainingsprogramma ingericht. Dan moet het ze net lukken om jou direct na thuiskomst eraf te rijden.

Geniet van de jungle en van Danny!

X

• 28 Oktober 2013 - 08:07

Maikul:

Heej koentje,

Je maakt het prima zo te horen.. nu onderhand Java zeker?
    wanneer komt je volgende verslag? ben benieuwd naar die fotos.

kusje,